Proč mentorování pedagogů mateřských a základních škol v oblasti mluvy?
V současnosti neexistuje dostatečná výuka mluvy ani na pedagogických fakultách, do praxe tak odchází učitelé hlasově nedostatečně připraveni...
-
V současnosti neexistuje dostatečná výuka mluvy ani na pedagogických fakultách, do praxe tak odchází učitelé hlasově nedostatečně připraveni. Děti tak nemají vždy dobré vzory (které napodobují) a odchází do školy a do života se špatnými základy, které se pak obtížně napravují.
Sami pedagogové tvrdí, že dobrá práce s hlasem, který děti zaujme je 50% jejich úspěchu. Pokud učitel nepozornost dětí a žáků umocňuje špatně používaným hlasem, nejen, že nepřispěje ke zvýšení pozornosti, ale sám si hlas ničí...
Protože konečným cílem našeho snažení je podpora mluvní kultury učitelek MŠ a ZŠ tak, aby byly dětem dobrým vzorem a vedly je ke správnému slovnímu vyjadřování (v paxi dnes značně problematickému), pořídíli jsme řadu audio a video nahrávek, “jak správně učit učitele”, ale i “jak správně učit děti”. V tom vidíme smysl mentorování pedagogů, děti pak naše úsilí a snahu prověří….
- Jaké jsou základní problémy správné mluvy a mentoringu?
- Na co se lidé nejvíce ptají?
- Jaká je základní náprava chyb?
- Co vše mi tato témata mohou přinést?
- Jak dlouho bude trvat, než se dostaví výsledky?
Odpovědi na tyto základní a nejčastější otázky získáte v této sekci.