ROLE mentora

Ze samé podstaty práce pedagoga mateřské školy vyplývá, že je Mentorem svěřených dětí....

Ze samé podstaty práce pedagoga mateřské školy vyplývá, že je Mentorem svěřených dětí. Nová je však role Mentora dospělých – kolegů pedgogů. V té je již třeba rozlišovat mezi dalšími možnými styly práce, jako je např. poradenství, lektorování, leadrovství, koučování atd.

Postupně si zde budeme rozdíly a styčné body vyjasňovat…

Mentor:

  • Je odborníkem, specialistou v mentorované oblasti, není expert na život!
  • Soustředí se na vztah s mentee, je mu k dispozici.
  • Vysvětluje podstatu problému, ale není  kazatel!
  • Inspiruje a buduje respekt a důvěru, zbavuje strachu.
  • Forma práce je “volná”, jediným kritériem je potřeba mentee.
  • Přichází s dobře míněnou radou až poté, co porozuměl situaci a okolnostem.
  • Zajímá se o to, co si mentee myslí nebo co cítí, nesoudí!
  • Nemusí mít vždy jednoznačnou odpověď, učí uvažovat o věcech jinak.
  •  Dává prostor k růstu, vidí netušený potenciál.
  • Umí naslouchat a poskytovat zpětnou vazbu.

Zpět na výpis Mentorské dílny


Více informací o projektu

Neuvědomujeme si, že úroveň současné mluvy patří mezi civilizační nemoci. Uprostřed expanze komunikačních digitálních prostředků náš základní komunikační nástroj – lidská řeč – ochabuje a degeneruje. 

Nevýraznou, monotónní a drmolivou mluvu dnes již přijímáme jako normu, jako přirozenou podobu lidské řeči.

V dnešní době bychom měli jít našim nejmenším dobrým příkladem a výjimkou není ani správná mluva.

Z toho důvodu vznikl projekt "Příprava mentorů MŠ a ZŠ v oblasti mluvní průpravy", který si vzal za úkol vyškolit 35 mentorů a mentorek, ktreří budou následně mentorovat své kolegy a kolegyně právě v oblasti kvalitní mluvy.

Máte problém se svým vyjadřováním, ale bojíte se o něm veřejně mluvit?

Nevadí. Naši zkušení lektoři Vám diskrétně pomohou problém diagnostikovat a navrhnout nejvhodnější nápravu pomocí různých dechových a mluvních cvičení.

Vyzkoušejte a uvidíte sami!