ROLE mentora
Ze samé podstaty práce pedagoga mateřské školy vyplývá, že je Mentorem svěřených dětí....
-
Ze samé podstaty práce pedagoga mateřské školy vyplývá, že je Mentorem svěřených dětí. Nová je však role Mentora dospělých – kolegů pedgogů. V té je již třeba rozlišovat mezi dalšími možnými styly práce, jako je např. poradenství, lektorování, leadrovství, koučování atd.
Postupně si zde budeme rozdíly a styčné body vyjasňovat…
Mentor:
- Je odborníkem, specialistou v mentorované oblasti, není expert na život!
- Soustředí se na vztah s mentee, je mu k dispozici.
- Vysvětluje podstatu problému, ale není kazatel!
- Inspiruje a buduje respekt a důvěru, zbavuje strachu.
- Forma práce je “volná”, jediným kritériem je potřeba mentee.
- Přichází s dobře míněnou radou až poté, co porozuměl situaci a okolnostem.
- Zajímá se o to, co si mentee myslí nebo co cítí, nesoudí!
- Nemusí mít vždy jednoznačnou odpověď, učí uvažovat o věcech jinak.
- Dává prostor k růstu, vidí netušený potenciál.
- Umí naslouchat a poskytovat zpětnou vazbu.
- Jaké jsou základní problémy správné mluvy a mentoringu?
- Na co se lidé nejvíce ptají?
- Jaká je základní náprava chyb?
- Co vše mi tato témata mohou přinést?
- Jak dlouho bude trvat, než se dostaví výsledky?
Odpovědi na tyto základní a nejčastější otázky získáte v této sekci.