Reakce našich mentorek
Podívejte se na to, co říkaly naše mentorky po absolvování prvních fází našeho projektu.
-
Tak tedy: došlo mi, že jsem dosud mluvila úplně špatně, přitom jsem si celou dobu myslela opak.
Pro mě bylo důležité - procvičování souhlásek, práce s břišním dechem - mašinka apod., délka samohlásek.
V běžné mluvě jsem zatím změnu nezaznamelala - prostě mluvím tak jak jsem zvyklá, hlavně asi proto, aby se mi doma muž nesmál.
V práci používám co jsem se naučila, na děti mluvím a přemýšlím u toho - délka samohlásek, slyšitelné všechny souhlásky, znělost v dutinách, práce s dechem.
Při četbě pohádek totéž, dbám především na znělost a dobrou výslovnost. Před dětmi jsem komediantka odjakživa, s tím problém nemám. Otevřít se ve skupině dospělých je pro mě náročné, třeba to v červenci po soustředění odezní.Ze setkání v Hradci Králové jsem se vrátila plná nových dojmů a zážitků. Nejprve jsem musela své prožitky zpracovat v sobě a pak jsem se obrátila na své svěřence v MŠ. Vyzkoušeli jsme s dětmi jen první skupinu metodické řady. Cvičení jsem dětem předvedla a pak ho opakovaly. Překvapilo mě s jakým zaujetím. Výsledné znění varhan bylo úžasné. Paní kuchařka přestala pracovat a přišla si nás poslechnout. Dokonce i kolegyně se zájmem poslouchaly a přislíbily spoluúčast.
Moc se těším na naše další setkání.
- Jaké jsou základní problémy správné mluvy a mentoringu?
- Na co se lidé nejvíce ptají?
- Jaká je základní náprava chyb?
- Co vše mi tato témata mohou přinést?
- Jak dlouho bude trvat, než se dostaví výsledky?
Odpovědi na tyto základní a nejčastější otázky získáte v této sekci.