Mentorská dílna
V této sekci našeho metodického portálu se budeme věnovat mentorování jako jedné z nejstarších forem učení. Je to způsob vedení skutečnými Mistry svého oboru. V našem případě Mistry slova a mluvního projevu. Jako každý Mistr se i naši mentoři neustále vzdělávají a zdokonalují ve své profesionální úrovni mluvy a předávají tyto hodnoty dalším kolegům a další generaci – v našem případě dětem v mateřských (MŠ) a základních (ZŠ) školách.
Zvyšování úrovně hlasové a mluvní průpravy se věnujeme v dalších sekcích tohoto metodického portálu. Zde budeme popisovat nejen samotnou metodu mentorování, její fáze, přínosy a úskalí, ale i Vaše vlastní zkušenosti s její aplikací právě do oblasti mluvní průpravy. Někdy to budou jen krátká sdělení, vysvětlení klíčových slov nebo drobná cvičení, někdy půjde o rozsáhlejší informaci či dokonce uvedení různých názorů k Vaší vlastní inspiraci a přemýšlení.
Těšíme se, že tuto “Mentorskou dílnu” budeme společně doplňovat!
Tréma
Tréma je naprosto přirozený a všední jev, který prožívá každý člověk...
Proč mentorování pedagogů mateřských a základních škol v oblasti mluvy?
V současnosti neexistuje dostatečná výuka mluvy ani na pedagogických fakultách, do praxe tak odchází učitelé hlasově nedostatečně připraveni...
Mentoring
Mentoring je profesionální nástroj...
ROLE mentora
Ze samé podstaty práce pedagoga mateřské školy vyplývá, že je Mentorem svěřených dětí....
Poskytování zpětné vazby - FEEDBACK
Feedback (zpětná vazba) dává informaci o tom, jak jsme vnímáni, prožíváni a chápáni svým okolím...
Transakční analýza
Transakční analýza je cosi jako rozbor toho, co kdo udělá. Transakce je např. to, že něco druhému řeknu a on mi odpoví...
- Jaké jsou základní problémy správné mluvy a mentoringu?
- Na co se lidé nejvíce ptají?
- Jaká je základní náprava chyb?
- Co vše mi tato témata mohou přinést?
- Jak dlouho bude trvat, než se dostaví výsledky?
Odpovědi na tyto základní a nejčastější otázky získáte v této sekci.